Zendingen en retourzendingen
Transport & Levering
Bestellingen worden over het algemeen binnen 3 werkdagen na ontvangst van je betaling verzonden via Day by Day. Je krijgt van ons een trackingnummer waarmee je je pakket online kan opvolgen, van zodra we je bestelling hebben afgegeven aan de chauffeur.
Leveringen gebeuren tussen 8u en 17u. Om het pakket af te leveren is een handtekening nodig. Als je niet vaak thuis bent, geef dan het adres op van een familielid, buurtwinkel of je werkadres. Je kan in je account meerdere adressen opgeven. Bij elke bestelling kan je een gepast afleveradres selecteren. Je kan ook een ondertekende boodschap aan de deurbel hangen voor de chauffeur. Zo kan je hem of haar toestemming geven om het pakket bij de achterdeur te plaatsen of bij de buren af te leveren. Is de eerste aflevering niet gelukt? Dan komt de chauffeur de dag nadien opnieuw bij je langs. Daarna wordt het pakket opnieuw naar ons verzonden en nemen we contact met je op voor verdere instructies.
We sturen je een email als je zending is overgemaakt aan de chauffeur. Binnen België, Luxemburg en een deel van Nederland ontvang je je bestelling normaal de dag die volgt op deze email. Voor andere landen binnen Europa kan de levering 3 tot 7 dagen in beslag nemen.
Verzendkosten
Vanaf €50 verzenden we gratis in de Benelux. De transportkosten verschillen per land en worden weergegeven in je winkelmandje. We raden je aan je artikelen onder te brengen in één bestelling. We kunnen twee apart geplaatste bestellingen niet samenvoegen, voor elke bestelling zullen dus verzendkosten in rekening worden gebracht. Mail naar customercare@riggio-cosmec.be als je meer info wil over verzendtarieven of om het bedrag te kennen vanaf wanneer wij gratis leveren in jouw land. Staat je land niet in de lijst? Mail ons voor een offerte en verzending op maat.
Verpakking
Je pakket wordt op eigen risico verzonden, maar er wordt bijzondere zorg besteed aan breekbare voorwerpen. Je bestelling wordt goed beschermd verpakt alvorens we deze verzenden. Hiervoor gebruiken we recycleerbare materialen. Glasverpakkingen worden verpakt in plastic bubbelfolie.
Retourzendingen
Heb je je bedacht of ben je niet tevreden over de levering? Stuur ons dan het product terug binnen 7 kalenderdagen. Het is belangrijk dat het product in zijn originele staat is. Stuur het product niet zomaar terug, maar volg deze stapjes:
- Stuur een email naar customercare@riggio-cosmec.be met je ordernummer, welke producten je wenst terug te zenden, je telefoonnummer en je volledige naam, adres- en bankgegevens. Heb je bijv. betaald via Paypal, dan zal het geld ook teruggestort worden in je Paypal account.
- Vervolgens stuur je het product naar: Riggio Cosmec bvba, Genk-Zuid, Kaarbaan 7, 3600 Genk (België), samen met een kopie van de email die je naar ons zond. Zo kunnen we je retourzending linken aan je account en de terugbetaling voorbereiden. Stuur de in te ruilen producten terug in een stevige verzenddoos. Hou het bewijs van verzending goed bij.
- Als je verzendkosten aan ons hebt betaald, worden deze ook terugbetaald.
Maak de verzenddoos en originele verpakking zorgvuldig open, zodat je deze weer kunt gebruiken om de bestelling eventueel terug te sturen!
Veilige online betaling
Betalingen worden ontvangen door Mollie. Wij aanvaarden betalingen via Bancontact, Visa en Mastercard of via bankoverschrijving. Een betaling via bankoverschrijving duurt langer. Je bestelling wordt pas verzonden als het juiste bedrag op onze rekening is overgemaakt.
Heb je een vraag, neem dan contact met ons op!
Mail naar customercare@riggio-cosmec.be of bel onze helpdesk via onderstaand nummer: +32 (0) 89 35 11 92.
Onze kantoren zijn te bereiken van dinsdag t/m donderdag 09:00 - 17:00